Thank you for your interest in the problem, you may be right. But in the video above you can see that I hold the navigator in my hand and move on foot and in motion the compass completely freezes. Let's look at a couple of examples, for example I am riding an ATV, a car, or just a bike with the "catch heading" function enabled or with the "compass navigation" function. What to do ?, because the compass freezes in motion. Even when traveling on foot, I cannot move too slowly, or stop every now and then, for example, if I need to walk a route in a certain time.
But this is of course my subjective opinion. Anyway, I duplicated my question in support of Garmin and here is the verbatim answer:
"A warranty replacement is recommended for your device.
Now prepare and submit an electronic application for verification. After confirmation, you will provide the original application, the necessary documents and the device to Navikom through the courier service.
We need to receive your application in a response letter - the form is in the attachment, all items are strictly required.
- After the item "Description of the requirement", indicate the exact address of return delivery and telephone number for communication.
- Please attach a scan or a distinguishable photo of your passport on a spread with a photo and registration.
- Be sure to attach copies of the sales documents confirming the date on which the item was sold.
- If there is an Act from an Authorized Service Center (ASC) Garmin - must be attached.
We will check the documents provided and confirm the shipment to you. "
Today I sent the device and everything I needed to the service center. I'm waiting for the result.
Nevertheless, thank you for your participation. I will definitely write here how it will end.
original
Спасибо за интерес к проблеме, возможно Вы правы. Но на видео выше видно, что я держу навигатор в руке и передвигаюсь пешком и в движении компас полностью замирает. Давайте рассмотрим пару примеров, например я еду на квадроцикле, авто, или просто на велосипеде с включенной функцией "засечь направление " или с функцией "навигация по компасу". Как быть?, ведь компас в движении замирает. Даже при передвижении пешком, я не могу двигаться слишком медленно, или то и дело останавливаться, например если мне надо пройти маршрут за определённое время.
Но это конечно же моё субъективное мнение. В любом случае, я продублировал свой вопрос в поддержку Garmin и вот дословный ответ :
"Для вашего устройства рекомендуется гарантийная замена.
Сейчас для проверки подготовьте и отправьте заявление в электронном виде. После подтверждения Вы предоставите заявление в оригинале, необходимые документы и прибор в Навиком через курьерскую службу.
Нам необходимо получить в ответном письме Ваше заявление - бланк находится во вложении, все пункты строго обязательны.
- После пункта "Описание требования" укажите точный адрес обратной доставки и телефон для связи.
- Приложите пожалуйста скан или различимое фото паспорта на развороте с фотографией и пропиской.
- Обязательно приложите копии документов продажи, подтверждающие дату продажи товара.
- Если имеется Акт от Авторизованного Сервисного Центра (АСЦ) Garmin - обязательно должен быть приложен.
Мы проверим предоставленные документы и подтвердим Вам отправку."
Сегодня я отправил прибор и всё необходимое в сервисный центр. Жду результата.
Тем не менее спасибо Вам за участие. Обязательно напишу здесь чем всё закончится.